Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 16 do 30 z 36

Wątek: Wymiana uszczelek pokrywy zaworów i napinacza łańcucha

  1. #16
    Awatar AcidTT
    Dołączył
    May 2015
    Płeć
    Skąd
    Ireland
    Pojemność
    1.8T
    KM
    Xxx
    Rocznik
    2001
    Kolor
    LZ5W
    Posty
    3,683
    Elring, victor reinz.. to bardzo dobre zamienniki i smialo mozna je wkladac. Jak naprawa zostanie przeprowadzona zgodnie ze sztuka, nic nie bedzie cieklo.

  2. #17
    Awatar elmacho
    Dołączył
    Jul 2011
    Płeć
    Skąd
    Śląsk
    Pojemność
    brak
    KM
    xxx
    Rocznik
    1975
    Kolor
    xxx
    Posty
    5,237
    Cytat Zamieszczone przez AcidTT Zobacz posta
    Co do lancucha to nie ma potrzeby go wymieniac jesli ilosc ogniw miedzy pionowymi znakami zebatych kol rozrzadu rowna sie 16. Jezeli tak jest, oznacza to ze lancuch nie jest wyciagniety/zuzyty, a wine za ewentualny luz lancucha ponosi sam napinacz.

    Załącznik 11498
    Niech ktoś mnie poprawi, jeśli jestem w błędzie, ale jakim cudem w wyciągniętym łańcuchu może zmienić się liczba ogniw? Chyba, że chodzi o ewentualną różnicę ilości ogniw pomiędzy znacznikami, co mogłoby być efektem przeskoczenia łańcucha na kołach zębatych? Tylko w ten sposób nie mierzy się zużycia i rozciągnięcia łańcucha, od tego są specjalne przymiary.
    AUDI nie przestaje się kochać.

  3. #18
    Awatar AcidTT
    Dołączył
    May 2015
    Płeć
    Skąd
    Ireland
    Pojemność
    1.8T
    KM
    Xxx
    Rocznik
    2001
    Kolor
    LZ5W
    Posty
    3,683
    Jezeli znaki beda w pionie na kolach zebatych, lancuch bedzie ulozony poprawnie, a miedzy znakami naliczymy np.15 ogniw (a powinno byc 16) tzn ze lancuch jest wyciagniety i napinacz moze nie wyrabiac z poprawnym jego napieciem.

    Inaczej, przypuscmy ze na 15 ogniw nowy lancuch ma 15cm, to zuzyty na 15 ogniw moze miec np. 16.5cm wiec ilosc ogniw nowego na danym odcinku nie bedzie rownala sie ilosci ogniw w zuzytym lancuchu na tym samym odcinku.

    Czyli jak instrukcja mowi ze ma byc 16 ogniw pomiedzy znakami, to jesli po ulozeniu lancucha okaze sie ze jest powiedzmy 15 to mamy odrazu sygnal, ze lancuch nadaje sie do kosza. Bo gdybys ulozyl na sile 16 na znaki, to jedno kolo by wyjechalo na prawo o dobrych pare stopni, a przeciez znaki mialy byc w pionie..

    - - - - - - - - DODANO - - - - - - - - -

    Cytat Zamieszczone przez elmacho Zobacz posta
    Niech ktoś mnie poprawi, jeśli jestem w błędzie, ale jakim cudem w wyciągniętym łańcuchu może zmienić się liczba ogniw? Chyba, że chodzi o ewentualną różnicę ilości ogniw pomiędzy znacznikami, co mogłoby być efektem przeskoczenia łańcucha na kołach zębatych? Tylko w ten sposób nie mierzy się zużycia i rozciągnięcia łańcucha, od tego są specjalne przymiary.
    Ostatnio edytowane przez AcidTT ; 05-03-2017 o 16:52

  4. #19
    Awatar Hubson1995
    Dołączył
    Jul 2018
    Płeć
    Skąd
    Mosina
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    srebrny
    Posty
    77
    Witam, w miejscach gdzie nakładamy silikon robimy to na uszczelki od strony bloku tak?

  5. #20
    Awatar _kris
    Dołączył
    Jul 2011
    Płeć
    Skąd
    KlubTT.pl
    Pojemność
    1.8T
    KM
    240
    Rocznik
    MM
    Kolor
    brudny
    Posty
    3,546
    Cytat Zamieszczone przez Hubson1995 Zobacz posta
    Witam, w miejscach gdzie nakładamy silikon robimy to na uszczelki od strony bloku tak?
    Jak pytasz o uszczelki pod napinaczem, to ja dawałem na uszczelkę od strony bloku.
    Jak o uszczelkę pod pokrywę to dałem tylko na blok.
    __________________________
    Pozdrawiam

  6. #21
    Awatar Farseer
    Dołączył
    Sep 2018
    Płeć
    Skąd
    Pruszków
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    58
    Co za cudowny write-up! Jak dorbze, że są ludzie na tym świecie, którym się chce robić zdjęcia i wszystko ładnie zaznaczać. W poniedziałek będe pierwszy raz wymieniał uszczelkę po pokrywą, więc już zapisałem stronkę.
    Ostatnio edytowane przez Farseer ; 05-12-2018 o 18:35

  7. #22
    Awatar Hubson1995
    Dołączył
    Jul 2018
    Płeć
    Skąd
    Mosina
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    srebrny
    Posty
    77
    Dzięki wielkie. Właśnie jestem w trakcie zostało mi tylko nałożenie silikonu w odpowiednie miejsca i założenie uszczelek. (wszystko wyczyszczone uff). Jak coś świetnie do czyszczenia pokrywy od środka nadaje się płyn do felg od rrcustoms

  8. #23

    Dołączył
    Oct 2013
    Płeć
    Skąd
    Kłodzko
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    1999
    Kolor
    niebieski
    Posty
    820
    Witam,

    Wspaniały tutorial kolego, właśnie w sobotę będę wymieniał uszczelkę pod pokrywą, więc po takim opisie to już pikuś.
    Wielkie dzięki kolego za bardzo dokładne zdjęcia z opisami włącznie.

    P/S
    Jaki sylikon proponujecie ? Czy taki (czerwony) chyba do 300 stopni jest odpowiedni ?
    Czy jakiś specjalny olejoodporny ? Proszę o jakąś nazwę, lub linka, lub potwierdzić, co do tego czerwonego.
    Proszę o szybką odpowiedź, bo jutro czwartek a już zbliża się sobota, więc będzie wymiana.

    Pozdrawiam.

  9. #24

    Dołączył
    Dec 2018
    Płeć
    Skąd
    Stare Jabłonki
    Pojemność
    1.8T
    KM
    224
    Rocznik
    2001
    Kolor
    SREBRNY
    Posty
    5
    Jest taki specjalny silikon do tego - kolor niebieski - mam w domu oryginalny AUDI i zamiennik, obecnie nie mogę pokazać jak wygląda ale dla mnie to podobny jest do rzadkiej galaretki, na swoim kącie mam jakieś 50 głowic z pełnym uszczelnienie i na pewno nie używałem tego silikonu o którym ty piszesz , lecz nie twierdzę że będzie źle.
    Łatwa robota jeśli ma się na ten temat pojęcie. Osobiście używał bym tylko tego niebieskiego - galaretowatego...

  10. #25
    Awatar AcidTT
    Dołączył
    May 2015
    Płeć
    Skąd
    Ireland
    Pojemność
    1.8T
    KM
    Xxx
    Rocznik
    2001
    Kolor
    LZ5W
    Posty
    3,683
    Albo ten o ktorym pisze dkamyk albo szary dirko, nigdy mnie nie zawiodl, czy to przy uszczelnianiu silnika czy mostow.. grunt to ladnie odtluscic powierzchnie i nie przesadzac z iloscia sylikonu co jest czestym bledem, to ma byc doslownie mgielka.

  11. #26

    Dołączył
    Nov 2018
    Płeć
    Skąd
    Borowie
    Pojemność
    1.8T
    KM
    2xx
    Rocznik
    2000
    Kolor
    czarna
    Posty
    3
    Ja przy wymianie musiałem się sporo natrudzić bo nie mogłem oddzielić pokrywy od głowicy z racji silikonu zaaplikowanego poprzez poprzedniego właściciela po całej uszczelce. Osobiście zastosowałem zamiennik Febi który kosztował mnie 35 ziko i sucho do tej pory. Elring 2x droższy był.

  12. #27

    Dołączył
    Dec 2015
    Płeć
    Skąd
    Ruda Śląska
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2001
    Kolor
    czarny
    Posty
    52
    Jeśli chodzi o masy uszczelniające to tylko Elring -DIRKO albo Reinz - REINZOSIL.

  13. #28
    Awatar Farseer
    Dołączył
    Sep 2018
    Płeć
    Skąd
    Pruszków
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    58
    Takie głupie pytanie: śruby są przykręcone z dośc małym momentem, ale najniższa wartośc w moim kluczu to 14NM . czy 14 będzie jednak za dużo czy praktycznie nie zauważalne? O ile się nie mylę to nie można za mocno śruby dokręcać, bo wtedy uszczelka będzie spłaszczona i olej będzie przeciekał... czy ja po prostu wszystko zbyt głęboko analizuje i tworzę nie potrzebne problemy?

  14. #29
    Awatar AcidTT
    Dołączył
    May 2015
    Płeć
    Skąd
    Ireland
    Pojemność
    1.8T
    KM
    Xxx
    Rocznik
    2001
    Kolor
    LZ5W
    Posty
    3,683
    Cytat Zamieszczone przez Farseer Zobacz posta
    Takie głupie pytanie: śruby są przykręcone z dośc małym momentem, ale najniższa wartośc w moim kluczu to 14NM . czy 14 będzie jednak za dużo czy praktycznie nie zauważalne? O ile się nie mylę to nie można za mocno śruby dokręcać, bo wtedy uszczelka będzie spłaszczona i olej będzie przeciekał... czy ja po prostu wszystko zbyt głęboko analizuje i tworzę nie potrzebne problemy?
    Nie jest to glupie pytanie a wrecz przeciwnie. Po to producent podaje wartosci w Nm zeby ich pilnowac, jednak jesli jest podane np 12Nm a Ty dokrecisz z sila 14Nm to napewno nic sie nie stanie. I wiem, ze na pierwszy rzut oka moja wypowiedz wydaje sie byc sprzeczna poniewaz z jednej strony pisze pilnuj sily a z drugiej jak troche przegniesz to tez bedzie ok ale ''troche'' ma swoje granice Np jesli jest napisane ze dekiel zaworowy dokrecamy 20Nm a ktos dokreca na oko to gwarantuje Ci ze pojawilo sie tam dobrze powyzej 30Nm lub nawet wiecej, a 20Nm to jest taki moment ktory 6letnie dziecko przekroczy bez bolu i sam czasem mam wrazenie ze palcami mocniej dokrece niz niutonem rzedu 20.. chodzi mi o to ze jesli dokrecasz kluczem dynamometrycznym i masz swiadomosc przekroczenia sily o 5Nm to na bank nic sie nie wydarzy zlego, jesli jednak robi sie na oko to wtedy nie ma pewnosci ile sily faktycznie sie pojawilo i jak bardzo zostala ona przekroczona, a przy malych wartosciach przekracza sie ja z reguly bardzo znaczaco, czesto az do zerwania sruby.

    W przypadkach gdy niuton jest wysoki np przy dokrecaniu poduszek silnika lub glowicy trzeba byc bardzo dokladnym gdyz przekroczenie wstepnego niutona i potem dwa obroty po 90* moga skonczyc sie urwaniem sruby lub przeciagnieciem gwintu co jest ewidentnym bledem i pozniej duzym problemem. Jak jest powiedziane ze kolo dokrecamy na 100Nm to 110Nm krzywdy nie zrobi ale 150Nm moze sprawic ze pusci albo sruba albo gwint i w trakcie jazdy ryzykujemy pogubieniem szpilek.

    Troche zagmatwalem ale mam nadzieje, ze zrozumiales o co mi chodzi grunt to korzystac z odpowiedniego klucza i wiedziec o ile (jesli wogole) przekraczamy niuton bo wtedy mozemy swiadomie zadecydowac czy przekroczona wartosc moze miec znaczenie w pozniejszej eksploatacji.
    Ostatnio edytowane przez AcidTT ; 07-12-2018 o 01:22

  15. #30
    Awatar Farseer
    Dołączył
    Sep 2018
    Płeć
    Skąd
    Pruszków
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    58
    Super odpowiedź Acid! Nic nie zagmatane, wiem więcej niż wcześniej, dzięki. Dopiero rozszerzyłem swój amatorski warsztat o klucz dynamometryczny (nic szczególnego, Bass Polska, 14-120nm). To co napisałeś o sile przy dokręcaniu na oko to wczoraj zdałem sobie sprawe, jak dokręciłem jedną śrubę "na oko", czyli o tyle ile mi się wydawało, że w porządku, a drugą taką samą z siłą 14nm... a różnica była ogromna. :0 Jestetm ciekaw ile wcześnie takich małych śrubek za mocno dokręciłem...

    Kupiłem klucz bo będę się zabierał za rozrząd (więc trafny przykład!), więc chciałem, żeby wszyściuteńkie, nawet te najmniejsze, śruby były odpowiednio dokręcone, no i jescze te 4 cholerne śruby od poduszki silnika. Oj długo się z nimi główkowałem. W końcu stwierdziłem, że to są tak wielkie siły i tak ważne śruby, że trzeba je precyzyjnie dokręcić.

    Tak swoją drogą to zdziwiłem się jak mało to 120nm przy dokręcaniu śruby od felgi. Kiedyś to niemal skakałem po kluczu, bo nie chciałem, zeby mi koło odleciało przy szybszej jeździe.

    W każdym bądź razie dzięki wielkie za pomoc. Masz rację, że 2 czy 4nm przy tak małej wartości to w sumie nic. To tak, jakby wziąć mniejszy klucz dynamometryczny, ustawić na 4nm i przekręcić... pewnie to jednym palcem możnaby było.

Podobne wątki

  1. Błąd Nieciągły Napinacza Łancucha Rozrządu - Kilka Pytań
    Przez brachson w dziale MK1 (1998-2006)
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-09-2017, 08:04
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-03-2013, 15:20
  3. Pytanko odnosnie pokrywy zaworow.
    Przez lelu666 w dziale Ogólne
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 12-02-2013, 15:18
  4. Wymiana uszczelek pod pokrywą zaworów
    Przez Bart227 w dziale MK1 (1998-2006)
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 17-01-2013, 09:14
  5. Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 26-02-2011, 19:18

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •