A można wiązkę sprawdzić nie prujac peszli i wgl ? Np jakbym sprawdził oporność na wtyczce do map sensora i ktoś z forum z tym samym silnikiem tez zmierzył oporność i porównać wyniki ?
A można wiązkę sprawdzić nie prujac peszli i wgl ? Np jakbym sprawdził oporność na wtyczce do map sensora i ktoś z forum z tym samym silnikiem tez zmierzył oporność i porównać wyniki ?
Albo znalezc tezeba bedzie ktory pin od strony kosci od ecu odpowiada za map sensor i przedzwonic kable. Jak wroce do domu to zerkne w laptopie. Mam tam program ze schematami elektrycznymi roznych aut. Jesli bedzie tt dam znac. Nie zaszkodzi jesli wyslesz mi przypomnienie na PW stary sie robie, skleroza, wiadomo
A moze byly jakies mniejsze map sensory niz 2.5 barowe. Bo jak sie wlozy 3 barowy albo wiekszy to zaniza. Testowalem sam szukajac poprawnego. Poprawny powinien miec koncowke 051 z tego co pamietam. Ale literki moga byc istotne tez...
Jak to jest z map sensorem? Czy jezeli wlozymy 3 barowy to nie bedzie on w stanie odczytac np 0.5bara? Myslalem ze jezeli mowimy o zakresie to raczej w gore, ze np w 2.5barowym "skonczy" sie skala i poprostu nie przeczyta np 2.9bara. Myslalem jednak ze od 0 do swojego maksymalnego zakresu odczyta kazda wartosc.
Ja kupiłem ori BOSCH z numerami OEM 038906051 AUDI. Nr bosch : 0 281 002 178 . Wygląda tak samo jak stary, który zdemontowałem.
Paweł czy jest możliwość inna niż : zwarcie na instalacji, uszkodzony komp żeby pokazywał tak map sensor i wyrzucało mi błąd w VAGu ? Wymieniłem podciśnienia chwile było ok, ale dalej jak wcisnę but w podłogę to przerwie (tak jakby odcięło doładowanie) i za chwile idzie dalej...
AcidTT Proszę o sprawdzenie tych pinów to sprawdziłbym miernikiem jak wygląda instalacja do map sensora ( nie widzi mi się pruć instalacje jak ma się okazać, że to nie kabel).
Auto ogólnie chodzi bardzo ładnie, turbo ładnie się budzi tylko to przerwanie przy pełnym bucie mnie strasznie wnerwia...
Jak wroce z pracy to zerkne.
Ok fajnie będzie. Ogólnie jestem zielony z elektryki, więc jeśli ktoś mi powie jaki piny w kostce do ecu to piny od map sensora i jak sprawdzić miernikiem to ogarnę. Jeśli nie to oddam auto do elektryka.. Chociaż jak sprawdzę to będę miał pewność, że to kable a nie komp. Dzwoniłem dziś do kilku osób i wypowiadali się , że raczej to zwarcie, lub zawilgocenie gdzieś przy kompie.
Tak jak obiecalem sprawdzilem i tu jest print skreen z mojego programu. Czujnik cisnienia turbo doladowania to bedzie raczej to. Jest to schemat od strony wtyki do ECU wiec miernik ustaw na ciaglosc (czyli dzwiek beeeep po zwarciu dwoch biegunow miernika) i jedna koncowka do kostki i druga do odpowiedniego pinu przy kosci do ECU i powinien byc dzwiek. jesli nie przewod ma przerwe. sprawdzaj styki 98;101 i 108.
ps. kliknij prawym klawiszem na fotke na gorze i zapisz plik na dysku, jak powiekrzysz lepiej bedziesz widzial ktore to piny
Ostatnio edytowane przez AcidTT ; 22-03-2016 o 21:40
ok w takim razie w czwartek postaram się sprawdzić te piny miernikiem. Dzięki bardzo za pomoc. Dam znać jak mi poszło.
A te napięcia co są w 5 kolumnie to mają być na wtyczce do map sensora tak ?
Zgadza sie, masz wartosci i w jakim stanie ma byc auto.
Ok jutro bede walczyć . A miernik tylko zasygnalizuje przerwę czy zwarcie jakieś tez ?
Jezeli dotkniesz przewodu po stronie map sensora i przelecisz wszystkie 3 piny po stronie kosci ecu i jesli zapiszczy na dwoch pinach zamiast na jednym to bedzie zwarcie, jak na jednym to przejscie jak wcale to przerwa na danym przewodzie.
A wiec tak :
Na włączonym zapłonie przy wtyczce map sensora tylko na jednym pinie było napięcie ,
Jak odpialem wtyczkę przy ecu według mnie przejście miedzy wtyczka map sensora a wtyczka przy ecu było na jednym pinie.
Jak sprawdziłem wtyczkę map sensora to było przejście miedzy dwoma pinami wiec chyba tak nie powinno być .
Uwazam ze nie powinno jesli miales przejscie od strony wtyczki map sensora (i otwartej wtyce od ecu) na dwoch pinach bo to oznacza zwarcie. Tam sa trzy piny przy mapie i trzy przy kosci ecu. Powinny byc przejscia na pinach od mapa do kosci ecu tak jak podalem wyzej.
- - - - - - - - DODANO - - - - - - - - -
Chodzi mi o to ze od strony mapa do kosci ecu ida trzy przewody. Jesli kosc od ecu jest odpieta i masz przejscia miedzy przewodami od strony mapa to na bank jest zwarcie. Jesli kosc od strony ecu byla podpieta to przejscie moglo byc od strony mapa bo w samym ecu moze byc przejscie zeby zamknac obwod.
Ok masz racje. Lecz jeśli odpiąłem wtyczkę od ECU i wtyczkę od map sensora to było przejście tylko między pinem nr 101. Między 108 i 98 nie miałem przejścia na kablach.
Kolejne pytanie zanim zabiorę się za wiązke, czy jak ktoś zrobił w nim program mógł na sztywno wbić coś w programie, żeby pokazywał o te 400mbar więcej niż powinno być ?