termostat powinien się otworzyć w okolicach 90 stopni.
termostat powinien się otworzyć w okolicach 90 stopni.
Proste są dla szybkich aut a zakręty dla szybkich kierowców
https://www.facebook.com/SzefKuchniPodOrlem?ref=hl
Pojemność układu chłodzenia to 7L http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/audi-tt/
Termostat otwiera się przy 87 stopniach ale gdzieś obiło mi się o uszy że są też termostaty co otwierają się przy 82 stopniach
Jestem totalnie załamany albo to coś innego albo nie wiem.
Godzina odpowietrzania tak jak wyżej napisane było korek odkręcony lekkie przygazóki czasem na kilkanaście sekund silnik wyłączyłem raz po ok 40 min gdy wskazówka doszła na czerwone pole. Ze zbiorniczka nie ubywało wgl płynu ubywał jedynie po wyłączeniu silnika.
Jedynie po przekroczeniu 105 bulgotało ze zbiorniczka i wszystko wylewalo.
zalalem do max czyli polowy zbiorniczka a zamast ubywac płynu to go przybyło ze az wypluwało
Ostatnio edytowane przez mate1993 ; 07-10-2015 o 22:00
Kolego a zegar masz sprawny?
witam problem nie ustał stawiam na pompe wody. mozna to sprawdzic jakoś ??
Ostatnio edytowane przez mate1993 ; 08-10-2015 o 16:39
Ja sprawdzałem demontując ją ale przy tym robi się rozrząd lub przy nie dużym przebiegu nowego rozrządu wymienić trzeba przynajmniej pasek. Ewentualnie widać w zbiorniczku jak woda się przelewa to też objaw że pompa gania płyn. Jak wiatraki Ci się nie załączają to równie dobrze może to być termo włącznik na chłodnicy lub sterownik od wiatraków pod akumulatorem podobno czasem śniedzieją styki w nim lub się wypalają.
Jeśli wlałeś 6L płynu to według mnie jest ok z odpowietrzeniem bo nie udaje się spóścić całego płynu z silnika. Ja po demontażu pompy wlałem około 3,5L i też mi się samochód grzeje ale na czerwone pole nie dochodzi tylko często po jeździe mi się wiatraki włączają i to przy spokojnej jeździ i temp nie przekraczającej 20 stopni na zewnątrz.
Dobrze by było jak byś w końcu miał vaga może są jakieś błędy.
vag jutro bedzie juz
obecnie mam 165tys przy 185tys mam wymienic rozrząd tak naklejki mówią. Wiem wiem ze mówicie że czujnik, układ mógł by być nawet bez czujnika ale powinien się odpowietrzyć a tu takie wrażenie mam jak by ciśnienia nie było albo wirnik sie rozsypał od pompy bo odkrecilem tek korek od naczynka wyrównawczego zalewam układ odpalam auto dochodzi do tego momentu jak sie ma otworzyć termo i zaraz za termostatem jest gorąco a dalej zimny wąż tak jak by nie miał siły tych bąbli przegonić
Wstępnie na sobotę ugadałem się ze znajomym mechanikiem podwórkowym dobry ziomek i nie drogi hehe i ma wymontować pompę i sprawdzić w jakim jest stanie
- - - - - - - - DODANO - - - - - - - - -
Tak że kabel już mi przyszedł wszystko zainstalowane teraz jakiej apki użyć ?
Polski vag ?
Ostatnio edytowane przez mate1993 ; 08-10-2015 o 22:08
vag com 311.2
W razie zmiany pompy proponuje pompę z metalowym wirnikiem np hepu lub matelli.
Jeśli chodzi o odpowietrzenie to raczej jest w miarę ok bo wlałeś 6L płynu a nie da się do końca go upuścić z układu.
Pompa pompą że nie gania ale wiatraki powinny się włączyć. Więc też się temu przyjrzyj.
wiatrak owszem ale powinien się włączyć gdy będzie te 92-97 na chłodnicy a tam jest chłód hehe
jak raz doszło do 120 to się włączył ale to już niezależnie się włącza chyba wtedy żeby nie przegrzać silnika
"rzecz jasna od razu zgasiłem silnik"
mam vag 409.1 i emulator xp bo inaczej nie śmigało
Sprawdziłem błędy jedynie na silniku bo nic innego nie umiem tym jeszcze zrobić i tam wyskoczyło coś ze spadek ciśnienia pomiędzy turbo a przepustnicą ale myślę że to wina wtedy tej odmy mogła być którą już zrobiłem zrobiłem ( skróciłem w miejsce braku dałem rurkę gumową i opaski) błąd skasowałem i już nie pokazuje.
Auto dziś odstawiłem do znajomego i ma sprawdzić tą pompę jak coś będę wiedział dam znać pozdrawiam
- - - - - - - - DODANO - - - - - - - - -
Przyczyna się znalazła
POMPA WODY panowie łopatki stały w miejscu a wirnik się kręcił.
Teraz pytanie bo planuje zrobić to od razu z rozrządem i pytanie jaki wybrać wiadomo żeby był dobry ale nie przesadnie drogi
pozdrawiam
sorka Chlopie ale.. to co napisales nie ma sensu. wirnik to lopatki.. jesli miales na mysli ze stojan stanal to lopatki tym bardziej..
co do rozrzadu to wez komplet INA, b.dobra jakosc i cena. dwa miesiace temu robilem u siebie rozrzad i wybralem wlasnie ten zestaw. rolka, napinacz, pompa, pasek.. mialem w reku - sam zalozylem. budzi zaufanie. wiadomo, mozna wybrzydzac ale poza getzem i ASO to jedyna rozsadna opcja wzgledem jakosc/cena i nie jest to w/g mnie droga na tanie skroty. rozrzad INA byl opisany rowniez tu na forum z aprobata innych uzytkownikow co umocnilo mnie w przekonaniu ze dokonalem wlasciwego wyboru, choc bylo juz po fakcie
przepraszam ze sie nie odzywalem ale czekalem na wypowiedzi innych forumowiczow. okazalo sie ze miales przypadek ktory "normalnie" sie nie zdarza. niestety ale w takich wypadkach trzeba byc przy "zabiegu" zeby to zauwazyc i nie chcialem robic zamieszania w Twoim watku po tym jak powiedziales ze masz kolege mechanika ktory Ci pomoze.
po wymianie rozrzadu i pompy sam stwierdzisz ze odpowietrzenie tego silnika to bulka z maslem
gratuluje wytrwalosci i wspolczuje Ci zjedzonych nerwow. naprawde! pozdrawiam i zycze Ci zadowolenia z jazdy, w koncu! odnosnie rozrzadu, znajdziesz na forum, ale o "zyciowe" sprawy pytaj, z checia pomoge. szerokosci Kolego!
Ostatnio edytowane przez AcidTT ; 11-10-2015 o 05:35
No chodziło mi o to że ten trzpień się kręcił a wirnik stał w miejscu
taki zestaw podejdzie ?
http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-pa...530034430.html
tak do 500zł coś szukam
nie wiem czy nie lepiej kupić sam zestaw paska i napinaczy bez pompy a pompę kupić z metalowym wirnikiem.
Co myślicie ?
tak, zestaw ok, ale jest bez napinacza. napinacz musisz tez zmienic.
ok mam zestaw
http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-pa...530034530.html
i pytanko czy warto wymieniać od razu wielorowkowy pasek ?
Co do tego gotowania wody i nieotwierającego się termostatu to miałem taki przypadek u siebie. Dość przykry przypadek. Mechanik wyczyścił mi chłodnice, wymienił mi pompę wody, czujniki temperatury a termostat to wymienił nawet dla razy. Objawy to przekraczanie wskazania temperatury i zimny i miękki wąż odpływowy. Co się okazało Uszkodzona była głowica. Był gdzieś mikro przedmuch na kanale spalania i spaliny przedostawały się do płynu chłodniczego przez co w zbiorniczku powstawało podciśnienie uniemożliwiające otwarcie się termostatu i blokowało przepływ płynu przez chłodnice. Koszty to około 1500zł po znajomości.
mam nadzieje ze u mnie to winda leży po stronie pompy wody bo tak jak mówię pasek obracał czepień a wirnik stał w miejscu odpadł po prostu.
Tak że we wtorek mam nadzieje że juz części będą i mi to zamontuje i wtedy sprawdzimy co się dzieje mam nadzieję ze już będzie ok.
Bo w sumie teraz tak myśląc na trzeźwo faktycznie mogła pompa już padać
Dla tego w jeździe była spoko temp te 90 bo jeszcze coś tam trzymało i obroty były wyższe to jakieś tam ruchy wody tworzyła pompa a na postoju obroty spadały na te 750 i już nie działała tak jak powinna. No i ogrzewanie w aucie nie było gorąco tylko letnie dmuchało czyli do nagrzewnicy nie dopompowała pompa wody tylko tyle co pewnie grawitacyjnie działało