Przykro widzieć takie coś, niestety jest jak jest.
Widać że nadtopił się tłok przez co pierścień już nie uszczelnia bo wszystkie gazy idą za nim ..
Moja teoria jest taka że najpierw nastąpiła ta awaria tłoka przez co ciśnienie doładowania i gazy spalinowe dostały się do skrzyni korbowej wytwarzając tam dość solidne ciśnienie którego nie był w stanie ogarnąć system PCV.
Na skutek zwiększonego ciśnienia w skrzyni korbowej olej dostający się do pompy był już pod wyższym ciśnieniem więc i na wyjściu z pompy (zwłaszcza przy wyższych obrotach ) ciśnienie oleju mogło być sporo wyższe niż zwykle czego z kolei nie wytrzymał ( być może już zmęczony ) wężyk zasilający turbinę olejem.
Taki scenariusz wydaje mi się najbardziej prawdopodobny i logiczny .
Koniecznie trzeba dojść do przyczyny utopienia tłoka .. Uboga mieszanka , niedomagająca pompa , zatkany wtryskiwacz , ? ....
Zamieszczone przez
Bejrut
A teraz tysiąc pytań do:
1. Szlifować czy rozwiercić do 2.0?
Nie rozwiercisz na 2.0, do tej operacji potrzebujesz wał korbowy od 2.0 FSI/TSI (lub ewentualnie z ''wolnego ssaka'' 2.0 ale to będzie odlewany wał nie kuty) , tłoki robione specjalnie pod tą właśnie przeróbkę , no i wtedy już obowiązkowo lepsze korby . To tylko główne części a jest jeszcze masa drobiazgów które muszą być.
2. Wymienić 1 tłok czy wszystkie?
Wszystko zależy w jakim stanie są pozostałe . Najlepiej wszystkie ale ...
Można by wymienić tylko jeden tylko wtedy trzeba koniecznie zważyć wszystkie i dopasować wagowo jeśli trzeba + nowe pierścienie na wszystkie tłoki .
3. Rozrząd zrobiony 20 tyś temu wymienić sam pasek czy wszystko?
Pasek i sam napinacz ( ta część z zawleczką )
4. Po takim gotowaniu wymienie świece. Cewki też dawać nowe?
Świece proponuje wymienić , cewki niekoniecznie ale wymaga to sprawdzenia.
Nie wiem też jak ''stare'' masz cewki..
5. Jak rozpięta skrzynia to może sprzęgło od razu.
Nie wiem jaki masz budżet ale proponowałbym skupić się w tej chwili na silniku bo tutaj nie można iść na skróty a jak skończysz to będzie się można nad sprzęgłem zastanawiać .
Zawsze wizualnie można sprawdzić jego stan i mniej więcej wiedzieć na czym się stoi
6. A może go zakuć od razu? Co bym musiał wtedy kupić?
Jak już silnik otwarty to w sumie dobra okazja . Oczywiście ma to sens jedynie w przypadku gdy planujesz wymianę turbiny na większą lub nawet hybrydę..
Poza tym wszystkim co musi być do skręcenia silnika to potrzebujesz ekstra tylko korby i panewki.
Wracając do fotek to wklejaj jak najwięcej . Zawsze to lepiej jak widać o co chodzi .
Ja wszystkie moje fotki jakie zamieściłem na forum mam na serwerze zewnętrznym nie ''na forum''.
Musisz jedynie wpisać kod aby ładnie się foty wyświetlały w poście.
Kod:
[img]link bezpośredni do fotki[/img]
Niektóre serwisy hostingowe oferują już nawet gotowe linki na fora i nie trzeba nawet kodować linków..
Trzymam kciuki i życzę powodzenia przy naprawie.
Pozdrawiam