heh kolega trochę totalnie nie wie na jakiej zasadzie to działa. Tłumaczę. Skoro masz program to po co zakładasz MBC? Ja zakładałem MBC bo miałem serię program, znudziła mi się seryjna moc i mozolne wstawanie turbiny na serii. Nie chciałem wydawać kasy na strojenie auta skoro wiedziałem że i tak będzie totalna rozbiórka i demolka, a więc kasa by poszła w błoto. Więc jeżeli masz program to wpinaj N75 i zloguj to poprawnie a ocenimy czy jest to dobry program.
Odnośnie doładowania czyli tego co wymaga ecu a co otrzymuje. ECU steruje doładowaniem za pomocą N75(odpowiedzialnych jest więcej elementów ale tak po krótce). Czyli przy danych obrotach danym obciążeniu itp komputer daje sygnały do n75 aby odpowiednio dawkował powietrze na gruszkę turbiny. Teraz pytanie do właściela jak otrzymane doładowanie ma się idealnie zgadzać z zadanym skoro N75 jest odpięty????? N75 nie ma żadnego wpływu teraz na pracę turbiny a to że jest wpięty to robi jedynie za opornik żeby ECU nie wywaliło krzaka. Komputer steruje sobie n75 który jest w ogóle nie podłączony do układu i niema żadnego wpływu na pracę turbiny. Sterowaniem turbiny zajmuje się Twoje MBC które Ty ustawiasz w jednej pozycji ( nie masz możliwości zmiany przepływu na gruchę w zależności od obrotów silnika ) dlatego nigdy te 2 kolumny nie bedą się zgadzały;/.
Myślę że temat chyba wyjaśniłem a teraz proponuję wpiąć n75 porobić logi sprawdzić czy jest wszystko ok a MBC odłożyć na półkę lub się troszkę dokształcić w tym temacie zanim coś kolega zepsuje.
Paweł dzięki za wyczerpującą odpowiedz ale to doskonale wiem bo nie od dzisiaj jestem na forum. Co do mojego programu to już wrzucałem logi przed programem i po programie. Wasze opinie już znam. Dla przypomnienia ogólnie stwierdziliści że mam bardzo lajtowy, bezpieczny program z którego idzie wyciągnać jeszcze więcej w górnej granicy obrotów.
Z autem do niedawna wszystko było dobrze, a program robiłem chyba jakiś rok temu.
MBC włożyłem tylko i wyłącznie dla tego, że mój N75 się trochę ociągał. Z tego co chyba pamiętam jak kiedyś wrzucałem logi sami zasugerowaliście że N75 nadawał by sie do wymiany a wiec zakupiłem MBC, na programie mógłbym sobie pozwolić żeby MBC troche wiecej podkręcić ale nie chciałem.
Teraz jak znajde chwile podepne N75 porobie wszystki logi z każdego kanału i wrzuce jeszcze raz na forum.
Ostatnio edytowane przez Kasprzyk19 ; 25-02-2012 o 12:24
tak ale z MBC bawimy się jak mamy w 100% sprawne auto, jak masz podejrzenia o niedomagania to wpinaj n75 doprowadź auto do 100% sprawności (a sonda chyba zdechła) i jeżeli wszystko zacznie działać jak powinno można się bawić z mbc
więc czekamy na logi z n75.
Odnośnie programu to chyba robił go "kremator mocy"?
jak zakładałem MBC i zegar to auto było w 100% sprawne, tak jak napisałem całkiem niedawno zaczeły sie moje problemy. Sonda została wczoraj wymienioną na nową bosch. A co do programu to robiłem w PitStopi PitStop Słupsk - auto tunning - Zwiększ MOC swojego auta!
A ja bym chciał zobaczyć logi po ustawieniu MBC na 0.9 Bara, jeżeli te wartości osiąga bez problemu to przyczyna raczej po stronie słabej już turbiny, która nie może osiągnąć zadanego 1.2 bara, jeżeli tak jest to po zlogowaniu auta na N75 powinno być to samo co teraz, tak że zloguj na n75/ potem na MBC 0.9bara i wrzucaj.
Znowu TT znowu Cabriolet
Osobiście nie widzę nic złego w setupie program + MBC . MBC daje zupełnie inny przebieg doładowania który może bardziej niektórym przypadać do gustu niż ten na N75 .
Jedyny problem jest taki że do diagnostyki i logów trzeba koniecznie przejść na N75 dla czystej jasności sytuacji .
Jestem Ciekaw jak sprawdzałeś DV . Najpewniejszy sposób to podanie ciśnienia 1 bar na wejście ciśnienia i cienki króciec , jeśli słyszysz że przez wyście z DV uchodzi powietrze to zawór jest do wyrzucenia ..
Nie doczytałem też czy sprawdzałeś zawór PCV pod kolektorem , jeśli on jest niesprawny i przepuszcza to doładowanie ucieka Ci po prostu przez system PVC do TIP-a .
Ten zaworek jest zaworem jednokierunkowym , w jedną stronę ma przepływ w drugą ma być kompletnie szczelny i zamykać się całkowicie . Jak masz kompresor to możesz go wymontować i sprawdzić razem z DV .
Pozdrawiam
Zamieszczone przez John Dryden
Dokladnie, breather valve to w sumie jeden z najmniejszych a zarazem najważniejszych zawor
Dzięki artur za wyczerpującą odpowiedz. Teraz kurde mam kiepski dostęp do interenetu bo jestem w trakcie przeprowadzki. Oraz nie mam zawiele czasu wolnego ale zamontowałem chwilowo n75 do testów ale nie mam czasu kiedy z logować auta, opierając sie o zegar to stwierdzam że na N75 ładujemie turbo tylko 0,8 bara. Ale właśnie nie wiem jak dokońca działa N75 czy ono ma jakiś zakres ruchu czy jak. Bo jak się wymienia gruchę przy turbinie to ten kruciec się naciaga, przynajmniej tak mi powiedział koleś od turbin. I teraz pytanie do was czy teraz na N75 nie trzeba tego jakoś wyregulować odpowiednio? I dodam jeszcze że z braku znalezienia identycznej gruchy dopasowaliśmy gruchę od K03
Co do sprawdzenia DV to sprawdzałem w ten sposób. W sumie sprawdzałem na dwa sposoby wciskałem mębrane i przytykałem góre, sprawdzałęm czy trzyma. Kolejny sposób wciągałem ustami mębrane przez ten mały kruciec. PCV nie sprawdzałem jeszcze.
No to ciekawostka z tym K-03 niby na tych turbinach trzyma te 1.2bara, ale na pewno wymaga to fachowego dostrojenia.
Znowu TT znowu Cabriolet
Problem większy w tym że on ma K-04
Kasprzyk19 nie wiem czy pamiętasz ale pisałem Ci kiedyś o moich problemach... Pomimo seryjnego programu na MBC też nie trzymało mi doładowania, musiałem wiele porobić z autem i wiele przejść żeby doprowadzić go do takiego stanu jak teraz.
Teraz prawie już od roku czasu jeżdżę na MBC ustawionym na 1,2 bara (oczywiście dioda na MAP) i cały czas trzyma mi to 1,2 czasem z odchyłkami +/- 0,05 bara. Auto - PETARDA
Jak coś to pisz na gg
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez Bart227 ; 26-02-2012 o 18:21
Dlatego napisałem że ciekawostka, bez obrazy ale coraz bardziej rysuje mi się obraz tego auta i związanych z nim problemów.
Znowu TT znowu Cabriolet
Ja mam turbine k04 ale dopasowałem gruche od k03 bo nie mogłem nigdzie dostać orginału od k04.
Bart277 napewno sie do ciebie odezwę ale mam teraz trochę problem z dostaniem sie do interentu
Narazie chciałbym zawiesić temat dopuki nie porobie konkretnych logów, bo takie gadanie i wymyślanie to mija sie z celem.
A co do mojego auta, mam je ok 2,5 roku. Autem zrobiłem do tej pory ok 40 000 km. I podam wam co w nim jak do tej pory wymieniałem, oczywiście w silniku
Program był robione niecałe rok temu. Wymienione zostały cewki, świece odrazu jak był robiony program, co do przepływek to już nawet nie będe pisał, po zakupie wymieniony został DV i zawór PCV, wywalny N112 i N249. powymieniane zostały wszytskie wężyki podciśnieniowe.Wymieniałem również wężyki od PCV bo walneło mi kolanko. No i wszystkie wymiany filtrów, pasków i olei robione na czas. Teraz niedano wymieniona została sonda. I dodam jeszcze bo nie wiem czy kazdy pamięta robiona była głowica zaraz po kupnie auta.
Ostatnio edytowane przez Kasprzyk19 ; 27-02-2012 o 10:49
Odkręć TIP i sprawdź czy wirnik turbiny obraca się swobodnie. Na jakim oleju jeździsz?
PS. Masz wiadomość na gg
Pozdrawiam
W końcu się zebrałem wymieniłem zaworek PCV, podkręciłem trochę gruche i porobiłem LOGI
blok 02 i 04
WRZUTA - 02 i 04
blok 115 i 118
WRZUTA - 115 i 118
blok 020 i 033 troche źle zrobiłem bo nie ma obrotów ale wszystkie mniejwięcej tak samo były robione od dołu do ok 6 tys ob
WRZUTA - 020 i 33
blok 032 po tych logach
-1,5% i -3,9%
Nie wiem czy zauważycie nadal jest taki objaw że np. ładuje 1,2 po czym odrazu spada i trzyma doładowanie
Ostatnio edytowane przez Kasprzyk19 ; 04-03-2012 o 10:57