Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 15 z 22

Wątek: odnowienie obudowy kluczyka / pilota - carbon style

  1. #1
    Awatar M and V
    Dołączył
    Jun 2010
    Płeć
    Skąd
    Bydgoszcz
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    silver
    Posty
    2,266

    Lightbulb odnowienie obudowy kluczyka / pilota - carbon style

    jak wiadomo obudowa po kilkunastu latach nie zawsze wyglada jak nowa,
    na allegro mozna kupic zamienniki za mniej niz 30 zl,
    jednak wymaga to rozebrania kluczyka i poprzekladania jego elementow -w tym slawna krucha szklana kuleczka - innymi slowy - to nie dla mnie

    dawno dawno temu widzialem gdzie w necie oklejony folia kluczyk - wygladal spoko, wiec postanowilem, ze podejme rekawice

    to moj pierwszy kontakt z oklejaniem czegokolwiek folia - tym samym zapewniam, ze jest to wyjatkowo prosty zabieg - skoro mi wyszlo - kazdemu wyjdzie

    potrzebujemy:
    a/ folia carbon 3d
    - w moim wypadku firmy 3M - co moze miec znaczenie, wiec sugeruje wybor tej firmy lub czzegos rownie markowego
    - wymiar 10x20 wystarczy nawet na kilka podejsc, przy czym operacja beza problemu powinna zakonczyc sie sukcesem juz przy 1 podejsciu, wymiar 10x15 rowniez wystarczy
    - jesli oklejacie tak jak ja, czyli bez rozbierania kluczyka i z pozostawieniem ori bokow - TYLKO czarny kolor ( byla proba na bialy i wyszlo slabo)

    b/ suszarka - najlepiej jakas lepsza - tzn. mocny strumien cieplego powietrza
    WAZNE! Obawialem sie, ze nagrzewanie kluczyka goracym powietrzeb moze spowodowac jego zgon - w koncu jest tam elektronika
    jako ogranicznik ciepla przyjalem wiec wlasne palce - nagrzewalem zawsze w miejscu, w ktorym mialem palce, gdy tylko zaczynalo bolec oddalalem suszarke lub przerywalem - polecam podobnie podejsc do tematu, u mnie kluczyk po zabiegu dziala bez najmniejszego problemu

    c/ igla
    d/ nozyk do tapet
    e/ zmywacz do paznokci
    ? cos do oczyszczenia i odtluszczenia powierzchni przed nakladaniem folii

    czas zabawy:
    w zaleznosci od umiejetnosci i precyzji kilkadziesiat minut - ja bawilem sie mniej niz 1h, a dziubalem naprawde dluuuugo i powoooooli

    jako, ze potraktowalem to zadanie jako spontan, a nie zaplanowane dzialanie, i nie mialem w planach rozbierania kluczyka na czesci pierwsze - oklejalem kluczyk bez jakiegokolwiek jego rozkrecania, otwierania itp. itd.
    jedynie grot byl skladany i rozkladany przez nacisniecie guzika w miare potrzeb przy oklejaniu miejsca w ktore sie on chowa - instynktowna sprawa, wiec nie ma co sie rozwodzic nad detalami

    do dziela:

    1. zaczynamy od strony ze znaczkiem audi:

    a. kluczyk przed oczyszczeniem zmywaczem


    b. kluczyk po oczyszczeniu


    c. przymiarka



    d. folia po pierwszym naklejeniu, nagrzaniu i wycieciu znaczka nozykiem do tapet (widac go po prawej),
    * przed wycieciem logo po nagrzaniu folia w miejscu znaczka mocno mieknie, wiec wystarczy palcem przejechac po miejscu gdzie jest znaczek i od razu robi sie widoczny obrys z linia do ciecia
    tniemy powoli mm po mm napierajac nozykiem w strone wypuklego znaczka



    e. strona ze znaczkiem po dokladnym obklejeniu na bokach i wykonaniu niezbednych wyciec i naciec
    nagrzewamy linie laczenia 2 elementow kluczyka i ponownie "szukamy" pod folia linii do ciecia - tym razem zamiast palcem jechalem glowka od igly (WAZNE glowna, a nie strona klujaca, bo mozna przerwac miekka od nagrzania folie) - tak uzyskana linie oddzielajaca oba elementy kluczyka tniemy nozykiem, znowu nagrzewamy to miejsce i palcem dociskamy folie w srodkowe wglebienie na srodku linii


    f1. jesli chodzi o krawedzie
    to jak pisalem na wstepie oklejamy tylko przod i tyl kluczyka - bok zostaje oryginalny, czyli konczac ta strone:
    3 boki bez grotu tniemy nozykiem przykladajac ostrze do bocznego "wklesniecia" - jesli linie ciecia poprowadzi sie dokladnie w tym miejscu to wyjdzie to naturalnie:


    (spojrz na swoj kluczyk z boku jest taka jakby "rynienka")

    f2. jesli chodzi o strone z grotem
    to nie "zawijamy" folii do wewnatrz (wowczas grot by ocieral i nie wychodzilby po nacisnieciu guziczka) tylko tniemy nozykiem w taki sposob rowno z linia:

    tym samym wneka na grot zostaje oryginalnie czarna - bez foliowania

    polowa roboty za nami - no ok moze 1/3 bo druga strona wymaga ciut wiecej pracy

    2. czas na strone z przyciskami

    a. kluczyk przed operacja


    b. przymiarka po odtluszczeniu:


    c. wstepne oklejenie po wycieciu przycisku
    * ja przycisk wycialem tak: nagrzalem to miejsce, wcisnalem przycisk na maksa - zrobily sie 2 obrysy:
    mniejszy (wglebienia od dziurki na przycisk) i szerszy (wglebienia na palec do naciskania przycisku) - spojrz na swoj kluczyk to widac od razu o co chodzi
    ciecie nozykiem poprowadzilem po wglebieniu od dziurki po czym puscilem przycisk, wichodzac wyciagnal on ciut ciut miekkiej nadal folii w gore, ktora to wowczas wycialem tnac przy samym dole wystajacego metalowego guzika, pozniej ponowne nagrzanie wcisniecie guzika i przytrzymanie mocno palcem na max wcisnietego przycisku by folia zalapala dobrze we wglebieniu na palce - gdy przycisk wychodzi juz swobodnie i nie "wyciaga" przy wychodzeniu folii - tzn. nie haczy o nia - to znak, ze otwor jest prawidlowej wielkosci



    d. kluczyk z obrysem przyciskow
    tu pojawil sie dylemat zostawic tak? czy wyciac przyciski - po konsultacji z V decyzja - wycinac,
    ponownie igla w ruch - strona z glowka znalazlem i poprawilem zaglebienia do ciecia - wystarczy tylko zewnetrzny obrys - u mnie widac tez rozdzielenie miedzy przyciskami, gdyz jak pisalem w pierwszej chwili mialo juz tak zostac z obklejonymi przyciskami,
    nastepnie obrys wycinamy nozykiem



    e. kluczyk z wycietym obrysem przyciskow i wstepnym doklejeniu krawedzi



    f. sciagamy folie z przyciskow:



    g. efekt po sciagnieciu i calkowitym doklejeniu krawedzi


    h. koniec zabawy ze strona z przyciskami


    folie po bokach docinamy wg zasad z oklejania strony ze znaczkiem - czyli 3 strony bez grotu ostrze do ciecia opieramy o wglebienie boczne, a strone z grotem "skrobiemy" ostrzem jak pokazalem na zdjeciu w czesci pierwszej


    efekt finalny:










    reasumujac:
    z efektu jestem wiecej niz zadowolony, ze spontanicznej zabawy w probe oklejenia kluczyka, wyszedl na tyle fachowy efekt, ze dziele sie nim na forum,
    moj entuzjazm i radosc z sukcesu byl na tyle duzy...
    ... ze nagralem nawet video hehehe

    so enjoy:
    Ostatnio edytowane przez M and V ; 22-01-2012 o 15:38

    "Love Them BOTH" - M.

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2009
    Płeć
    Skąd
    Gorlice/Rzeszów
    Pojemność
    2.0T
    KM
    200
    Rocznik
    2007
    Kolor
    VegasYelow
    Posty
    4,449
    Fajne ale takie samo jest na allegro za 25 zł :/. Twoje lepsze.

  3. #3
    Awatar BombeiusZ
    Dołączył
    Sep 2010
    Płeć
    Skąd
    Ireland
    Pojemność
    1.8T
    KM
    258
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Silver
    Posty
    117
    Fajnie to wyszło, dobrze by było wymienić też te gumowe przyciski na nowe, ja akurat zamawiałem u sąsiadów za zachodnią granicą Beschichtung Carbonoptik Klappschlssel 2199 - www.pogiparts.de :: Enjoy true quality ( idealnie wycięte, nic oprócz suszarki nie było potrzebne )
    TT Quattro - Stage 1

  4. #4
    Awatar Jaqob
    Dołączył
    Nov 2010
    Płeć
    Skąd
    لودز
    Pojemność
    brak
    KM
    ---
    Rocznik
    ---
    Kolor
    ---
    Posty
    4,581
    Bardzo fajnie, brawo! Jakiś patent musisz wykonać na same przyciski.

  5. #5
    Awatar Jambolek
    Dołączył
    May 2011
    Płeć
    Skąd
    Germany
    Pojemność
    2.0T
    KM
    2xx
    Rocznik
    Kolor
    Posty
    2,567
    Cytat Zamieszczone przez BombeiusZ Zobacz posta
    idealnie wycięte, nic oprócz suszarki nie było potrzebne )
    A Masz moze na zdjeciach jak wygladaly te wycinki i ile tego bylo bo jesli tylko po jednym kawalku na strone to w razie ‚W‘ troche lipa i chyba mimo wszystko wtedy taniej wyszlo by postapic jak Kolega M and V (fakt troszke bardziej pracochlonne ) ale jest zapas materialu :P
    I TT

  6. #6
    Awatar Jambolek
    Dołączył
    May 2011
    Płeć
    Skąd
    Germany
    Pojemność
    2.0T
    KM
    2xx
    Rocznik
    Kolor
    Posty
    2,567
    Cytat Zamieszczone przez Jaaqob Zobacz posta
    Bardzo fajnie, brawo! Jakiś patent musisz wykonać na same przyciski.
    mozna gotowe nowe kupic
    Audi Schlüssel Klappschlüssel A2 TT 8N RS4 RS6 A6 S6 4B | eBay

    http://www.ebay.de/itm/Audi-3-Tasten...#ht_2735wt_929

    http://www.ebay.de/itm/2x-Audi-3-Tas...#ht_2735wt_929
    Ostatnio edytowane przez Jambolek ; 22-01-2012 o 13:24
    I TT

  7. #7
    Awatar Mari
    Dołączył
    Nov 2006
    Płeć
    Skąd
    Polska
    Pojemność
    2.0T
    KM
    62
    Rocznik
    1939
    Kolor
    -
    Posty
    1,618
    co do przyciskow to kosztuja kilkanascie zl chyba albo cos kolo tego w ASO.

  8. #8
    Awatar M and V
    Dołączył
    Jun 2010
    Płeć
    Skąd
    Bydgoszcz
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    silver
    Posty
    2,266
    o prosze, nie wiedzialem ze sa gotowe wyciete szablony przygotowane pod kluczyk
    jesli ktos kupowalby gotowca to mozna zrobic obrys szablonu na kartke, albo od razu wrzucic szablon na skaner + linijka, aby byla skala i kazdy moze wydrukowac sobie w domu szablon i wyciac go na skrawku folii,
    zamiast docinac tak jak ja od razu na kluczyku

    jesli chodzi o wymiane przyciskow - sa moim zdaniem 2 opcje:

    a. tansza - czyli wymiana gumki z przyciskami na ori lub zamiennik ori:


    b. drozsza - przyciski by OSIR - silver lub carbon:




    nie podjelismy jeszcze z V decyzji, gdyz OSIR mocno kusi - tylko cena w okolicy 100 zl zmusza do glebokich przemyslen

    "Love Them BOTH" - M.

  9. #9
    Awatar Jambolek
    Dołączył
    May 2011
    Płeć
    Skąd
    Germany
    Pojemność
    2.0T
    KM
    2xx
    Rocznik
    Kolor
    Posty
    2,567
    BombeiusZ - Zrobiles juz akcje z kluczem? - bo jesli nie to czy mogl Bys zrobic taj jak podpowiedzial M and V „..wrzucic szablon na skaner + linijka, aby byla skala i kazdy moze wydrukowac sobie w domu szablon ..."
    Ostatnio edytowane przez Jambolek ; 22-01-2012 o 16:42
    I TT

  10. #10
    Awatar Arttur
    Dołączył
    Nov 2006
    Płeć
    Skąd
    Schaumburg USA
    Pojemność
    2.0T
    KM
    4XX
    Rocznik
    ////
    Kolor
    czarny
    Posty
    8,861
    Świetny i precyzyjny opis operacji Wynik końcowy też profi .
    Niewątpliwie jednak coś trzeba zrobić z przyciskami .

    Mam Osira kilka lat i polecam to wyjście , fakt że cena wyższa ale raz zapłacisz i będziesz zadowolony za każdym razem jak weźmiesz kluczyk w dłoń .

    Jedyna wada Osira jest taka że jak kluczyk upadnie kilka razy lub nosisz go w kieszeni z innymi rzeczami to metal się porysuje .

    Ja swój poleruję od czasu do czasu i zawsze wygląda jak nowy




    Pozdrawiam


    Cytat Zamieszczone przez John Dryden
    Beware the Fury of a Patient Man

  11. #11
    Awatar Jambolek
    Dołączył
    May 2011
    Płeć
    Skąd
    Germany
    Pojemność
    2.0T
    KM
    2xx
    Rocznik
    Kolor
    Posty
    2,567
    Jak inaczej wpisac nazwe tych osir przyciskow ?
    - szukam na niemieckim e-bayu ale nic takiego nie moge znalesc ...
    I TT

  12. #12
    Awatar Arttur
    Dołączył
    Nov 2006
    Płeć
    Skąd
    Schaumburg USA
    Pojemność
    2.0T
    KM
    4XX
    Rocznik
    ////
    Kolor
    czarny
    Posty
    8,861
    OSIR Design replacement key cover albo OSIR - Zero V4





    Pozdrawiam


    Cytat Zamieszczone przez John Dryden
    Beware the Fury of a Patient Man

  13. #13
    Awatar d_matys
    Dołączył
    Sep 2010
    Płeć
    Skąd
    Augustów
    Pojemność
    1.8T
    KM
    2??
    Rocznik
    2000
    Kolor
    srebrny
    Posty
    825
    Jambolek tu masz, tyle że nie w Niemczech Audi/Volkswagen Remote Button Replacement - OSIR Zero2 | eBay

  14. #14
    Awatar Jambolek
    Dołączył
    May 2011
    Płeć
    Skąd
    Germany
    Pojemność
    2.0T
    KM
    2xx
    Rocznik
    Kolor
    Posty
    2,567
    I TT

  15. #15
    Awatar BombeiusZ
    Dołączył
    Sep 2010
    Płeć
    Skąd
    Ireland
    Pojemność
    1.8T
    KM
    258
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Silver
    Posty
    117
    Cytat Zamieszczone przez Jambolek Zobacz posta
    A Masz moze na zdjeciach jak wygladaly te wycinki i ile tego bylo bo jesli tylko po jednym kawalku na strone to w razie ‚W‘ troche lipa i chyba mimo wszystko wtedy taniej wyszlo by postapic jak Kolega M and V (fakt troszke bardziej pracochlonne ) ale jest zapas materialu :P
    Akurat nie robiłem żadnych fotek, 4 części tego były tzn przód ( góra i dół ) i tył też góra i dół. Wszystko u kolegi M and V jest super tylko chyba przód jest jednoczęściowy a jeśli zajdzie potrzeba wymiany baterii to trzeba znowu oklejać ale folii pewnie nam zostanie na oklejenie kilku kluczyków. Zrobienie czegoś samemu sprawia większą radość niż kupno gotowca.
    Jambolek - niestety moją folię już mam na kluczyku od roku.
    TT Quattro - Stage 1

Podobne wątki

  1. Zmiana obudowy kluczyka
    Przez motoluka w dziale MK1 (1998-2006)
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 22-08-2014, 07:57
  2. MK2 [8J] Demontaż / odnowienie podstopnica (y)
    Przez squirrelkuss w dziale MK2 (2006-2014)
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-12-2013, 20:22
  3. cult-style SAISONAUFTAKT 2012 Rothenburg
    Przez Messik w dziale Fanklub-Zloty-Zawody-Imprezy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-03-2012, 21:58

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •