Strona 8 z 12 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 106 do 120 z 173

Wątek: catch tank / oil tank catch / Catch Can / zbiorniczek odmy - podstawowe info

  1. #106
    Awatar PAHO
    Dołączył
    Sep 2012
    Płeć
    Skąd
    Oświęcim
    Pojemność
    1.8T
    KM
    23X
    Rocznik
    2001
    Kolor
    Czarny
    Posty
    950
    Zrób jak pisałeś, powinno pójść wszystko ok. Uważaj na kołnierz od bagnetu , też lubi pęknąć. Przypilnuj żeby ci nic nie wpadło do skrzyni korbowej, bo po co się stresować niepotrzebnie.

  2. #107
    Awatar Lupin
    Dołączył
    Jun 2012
    Płeć
    Skąd
    Kato
    Pojemność
    1.8T
    KM
    2xx
    Rocznik
    2000
    Kolor
    green
    Posty
    158
    Hehe bagnet mi pękną, na pewno nic nie wpadło do skrzyni korbowej bo miałem ją jeszcze zatkana. Ciekawi mnie jednak jak będzie wyglądała wymiana tego, bo dziś już nie chciało mi sie z tym bawić.

  3. #108
    Awatar BigBird.co
    Dołączył
    May 2012
    Płeć
    Skąd
    Wwa
    Pojemność
    1.8T
    KM
    2??
    Rocznik
    2001
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    397
    Panowie, odkopię trochę temat gdyż wziąłem się w końcu za catch tanka u siebie. Wrzucę też parę fotek ze względu że mam silnik APX w którym układ różni się trochę od silników BAM. Całej operacji jeszcze nie ukończyłem więc jeśli coś spartoliłem proszę o sugestie. Do tego będę miał parę pytań.

    Tak więc zaczynając na początku postępujemy tak jak u poprzedników czyli przekładamy okablowanie, aby zmieścić tanka i odpinamy wężyk pod kolektorem i go zaślepiamy. Do całej operacji przyda się zdjąć TIP co znacznie ułatwia nam dostęp. Najlepiej otwór który zostanie czymś zaklejcie aby nie wpadł wam tam żaden syf. Następnie rozpinamy trójnik łączący grzybka z pokrywą zaworów i systemem odpowietrzania skrzyni korbowej.



    Jest on trochę inny od tego w modelach BAM jego numer to "06A103221AA"
    Wygląda on tak.



    Następnie przynajmniej w moim przypadku jako że poprzedni właściciel coś już tam grzebał i chyba połowicznie usunął system PCV wziąłem się za usuwanie metalowego grzybka i wszystkich mocowań które przy nim są.



    Lecimy dalej, po pozbyciu się grzybka, trójnika oraz wężyka prowadzącego do kolektora dolotowego pozostają nam te elementy.



    Których oczywiście chcemy się pozbyć. Odpinamy obejmy oraz odkręcamy jedną śrubkę która przytrzymuje metalową rurę oraz kolanko w którym znajduje się czujnik temperatury cieczy. Po wywleczeniu tego ustrojstwa prezentuje się to tak.



    Uczulam że kolanko nie jest najmocniejszą konstrukcją i przy wyjmowaniu trzeba uważać nie tylko aby go nie złamać ale także na to że z plastiku który wchodził bezpośrednio w odpowietrzenie skrzyni korbowej niewiele zostało i przypominał bardziej gumę niż plastik przez co trzeba go delikatnie wyjąć tak aby nie wpadł do środka. Oczywiście proponuję kupić nowe bo stare na pewno nie będzie się nadawać do kolejnego użytku, numer to "06A103213F".

    Kolejnym moim krokiem była wymiana kolanka od cieczy chłodzącej gdyż też nadgryzł go ząb czasu "06A121132AP" oraz pozbycie się kolejnej metalowej rury.



    Pozycja nr:
    1 to metalowa rura
    2 miejsce w którym znajdowało się kolanko

    Po wywaleniu obu rzeczy mamy taki oto widok. (to zdjęcie akurat z innego tutoriala, bo nie zrobiłem zdjęcia przed montażem płytki)



    Następnie w na mniejszą dziurę która pozostała po metalowej rurce od grzybka zakładamy zaślepkę którą można zarówno wziąć od Pawła bądź też kupić na allegro. Chyba że ktoś woli zaszaleć i kupić tą część od Forge. Ja dorobiłem ją sobie sam, wygląda ona tak tyle że na zdjęciu nie ma jeszcze uszczelki w rowku.



    Jak by ktoś chciał sobie takową samemu dorobić bo ma możliwości to tu macie wymiary mojej.



    Po założeniu ustrojstwa do którego można użyć tych samych śrub o ile oczywiście są w dobrym stanie, jeśli nie i tak macie takowe śrubki która zostaną wam z łączenia metalowego grzybka z rurą, wygląda to tak.



    Lecimy dalej i montujemy zakupione kolanko o którym pisałem wcześniej.



    Catch tank zakupiłem z properfekt i powiem że chłopaki jeszcze poszli do przodu i go ulepszyli.
    Po zamontowaniu prezentuje się on tak.



    Przed montażem upewnijcie się że macie odpowiedniej długości płaskownik bo tak będziecie musieli lecieć do klepu po coś odpowiedniego. Ten dodawany do zestawu jest zagięty przez co nie nadaje się do montażu w tym miejscu.

    Dalej to już standart jak u wszystkich, czyli wkładamy nowe kolanki z nowym wężem na odpowietrzenie skrzyni korbowej.



    Łączymy go ze zbiorniczkiem, to samo robimy z pokrywą zaworów.



    Na koniec łączymy grzybek z TIPem i następnie ze zbiorniczkiem.



    Oczywiście bez flesza prezentuje się to lepiej



    A tu mamy graty których się pozbyliśmy.



    I to by było na tyle, był bym wdzięczny za wytknięcie ewentualnych błędów.

    Na koniec mam jeszcze 3 pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi.

    1.Czy dobrze mi się wydaje że pompa SAI ma 2 wejścia? Z czego jeden idzie do metalowego grzybka natomiast nie wiem z czym połączone jest drugie wyjście? Moja pompa nadal jest na miejscu i zastanawiam się czy poprzedni właściciel zrobił to po to żeby nie wyskakiwały błędy, a z chęcią bym się jej pozbył, gdybyście mieli jakieś sugestie był bym wdzięczny.

    2.Z czym łączy się ten zbiorniczek i czy występuje on w silnikach APX.



    3.O które wyjście w TIPie chodzi tutaj? Bo zauważyłem że niektórzy z naszego forum mają jeden otwór zaślepieony.



    I to by było na tyle jeśli chodzi o mój Catch Tank. Dodam tylko że jeśli się ktoś się weźmie za montaż swojego Catcha i zdejmie przy tym osłonę filtra proponował bym od razu wykonać regulację linki zmiany biegów z tego tematu:
    http://www.klubtt.pl/showthread.php?...ny-bieg%C3%B3w
    Nic nie pogorszy a najprawdopodobniej poprawi więc dla czego by nie skorzystać skoro mamy wszystko na wierzchu.
    Ostatnio edytowane przez BigBird.co ; 17-06-2014 o 09:31

  4. #109
    Awatar Lupin
    Dołączył
    Jun 2012
    Płeć
    Skąd
    Kato
    Pojemność
    1.8T
    KM
    2xx
    Rocznik
    2000
    Kolor
    green
    Posty
    158
    Odnośnie pytania 1 pompa sai drugim wyjściem łączy sie z puszka filtra powietrza, u ciebie jest stozek takze widocznie juz cos z tym masz zrobione.

  5. #110
    Awatar BigBird.co
    Dołączył
    May 2012
    Płeć
    Skąd
    Wwa
    Pojemność
    1.8T
    KM
    2??
    Rocznik
    2001
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    397
    Dzieki teraz przynajmniej wiem po co była ta dziura w puszce od starego filtra

    Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

  6. #111
    Awatar PAHO
    Dołączył
    Sep 2012
    Płeć
    Skąd
    Oświęcim
    Pojemność
    1.8T
    KM
    23X
    Rocznik
    2001
    Kolor
    Czarny
    Posty
    950
    Co to masz za przewody idące do CT? Ciekawie wyglądają.

  7. #112
    Awatar BigBird.co
    Dołączył
    May 2012
    Płeć
    Skąd
    Wwa
    Pojemność
    1.8T
    KM
    2??
    Rocznik
    2001
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    397
    To dzięki tobie je mam Ty wziąłeś 5mm do podciśnienia, a ja wziąłem 20mm do reszty. Mam tam sporo miejsca przez co mogłem poprowadzić je tak aby się nie pozaginały

    Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

  8. #113
    Awatar Garry
    Dołączył
    Jul 2014
    Płeć
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2004
    Kolor
    LC9Z
    Posty
    106
    A co myślicie o rozwiązaniu na które wpadli ludzie od BMW, a potem i inni zaczęli stosować?





    - Filtr do wody (wielkośc ok puszki browara)
    - Wkład nylonowy do filtra z siateczką (olej będzie wrzucany wlotem prawym a wylot jest od środka i na lewo po przejściu przez filtr)

    Szczelne, filtruje i nawet nieźle wygląda. Można schować albo pomalować, albo cokolwiek. A bankowo będzie lepiej spełniało swoją rolę niż 80 procent OCT z allegro

  9. #114
    Awatar PAHO
    Dołączył
    Sep 2012
    Płeć
    Skąd
    Oświęcim
    Pojemność
    1.8T
    KM
    23X
    Rocznik
    2001
    Kolor
    Czarny
    Posty
    950
    Nie wiem na ile ta siatka będzie przepuszczalne, jeżeli oblepi ją olej :/

  10. #115
    Awatar wottka
    Dołączył
    Apr 2011
    Płeć
    Skąd
    Otwock
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    1999
    Kolor
    srebrny
    Posty
    750
    .... i czy ciśnienie nie zrobi z wkładu papki :\

  11. #116
    Awatar Garry
    Dołączył
    Jul 2014
    Płeć
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2004
    Kolor
    LC9Z
    Posty
    106
    To mi trochę namotaliscie Panowie, bo powiem szczerze, że prawie byłem zdecydowany na takie rozwiązanie, a teraz bardziej skłaniam się ku OCT od ProPerfectu... Sam nie wiem... U tamtych ludzi niby działa, natomiast widziałem taki filtr głównie w Dieslach, nikt nie miał w benzynie, tym bardziej turbo. Ale nie wiem czy to jakaś różnica.

  12. #117
    Awatar Garry
    Dołączył
    Jul 2014
    Płeć
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2004
    Kolor
    LC9Z
    Posty
    106
    Siemka juz od półtorej miesiąca jeżdżę z OCT firmy ProPerfekt, swoją drogą bardzo polecam tą firmę oraz Patryka, który ogarnie praktycznie wszystko, co tylko dusza zapragnie odbieram juz któraś paczkę od niego i jestem mega zadowolony

    OCT działa, przenosilem pod maską w inne miejsce i przy okazji po jakiś 600km sprawdziłem co w środku, albo raczej po prostu przechylilem i wylalem sami zobaczcie. Działa i fajnie, bo to wszystko by było w dolocie.
    Zawartość Oil Catch Can/Tank 1.8T: http://youtu.be/dibS0rBCb8I


    Tapnięte z mojej Xperia M2

  13. #118
    Awatar v3r
    Dołączył
    Aug 2014
    Płeć
    Skąd
    Polska
    Pojemność
    1.8T
    KM
    224
    Rocznik
    2001
    Kolor
    srebrny
    Posty
    144
    Witam,

    Wymieniając termostat zobaczyłem, że kolanko od skrzyni korbowej nie łączy się z trójnikiem i później jeden wąż jest urwany przed grzybkiem, dlatego zdecydowałem się na zakup catch tanka i wywalenie tego całego układu PCV. Chce kupić węże silikonowe zbrojone 20 mm, lecz nie wiem dokładnie ile. Jest jeden post Żuczka gdzie radzi kupić 2m ponieważ tyle na pewno starczy oraz post PAHO, który kupił "na próbę" po metrze. Patrząc na cene(ok. 100zł za metr 22mm w fmic.pl) chciałbym wiedzieć konkretnie czy wystarczy mi metr i czy może to być 22 mm? Silnik BAM, mocowanie takie jak u PAHO.
    Drugie pytanie czy opłaca się kupować w fmic.pl czy może gdzieś indziej też są dobrze wykonane kolorowe węże silikownowe(chodzi mi o czerwony kolor) bo potrzebuje jeszcze metr 4mm silikonu, żeby usunąć system N249. Szukałem czegoś o tym i szukałem ale nic konkretnego nie znalazłem dlatego byłbym wdzięczny za pomoc

  14. #119
    Awatar Hudy
    Dołączył
    Sep 2014
    Płeć
    Skąd
    ---
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2003
    Kolor
    Niebieski
    Posty
    24
    W TT shopie sa weze filikonowe dokladnie takie jakie potrzeba, wiec jesli nie straszna Ci cena i koszt przeslki to http://thettshop.com/performance.asp...8&catalog=3058

    Edit:
    AA to nie wiem
    Ostatnio edytowane przez Hudy ; 19-11-2014 o 00:56

  15. #120
    Awatar v3r
    Dołączył
    Aug 2014
    Płeć
    Skąd
    Polska
    Pojemność
    1.8T
    KM
    224
    Rocznik
    2001
    Kolor
    srebrny
    Posty
    144
    @Hudy właśnie cena gra tutaj największą role. Gdyby nie ona to nie pytałbym się tutaj gdzie i za ile kupić

Podobne wątki

  1. Zbiorniczek od evapa, rurka do catch tanka
    Przez kaktusek1831 w dziale Ogólne
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-09-2017, 16:11
  2. catch tank
    Przez matimati w dziale Ogólne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-02-2015, 22:13
  3. Catch Tank Oil
    Przez wolomo w dziale Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-07-2011, 16:47

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •